Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość:
Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827) art. 27,w okresie 14 dni od dostarczenia zamówionego towaru, konsument ma prawo jego zwrotu bez podania przyczyn w ramach odstąpienia od umowy, wg ogólnych zasad wynikających z przepisów dotyczących zawierania umów na odległość. Prawo dotyczy wyłącznie sprzedaży konsumenckiej.
Jak skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy zawartej na odległość?
Należy poinformować Pracownie Meblarską o swojej decyzji w drodze jednoznacznego oświadczenia. W tym celu można skorzystać z wzoru formularza zamieszczonego na stronie lub samemu stworzyć pismo i wysłać pocztą elektroniczną na adres email biuro@pracownia-tavola.pl
Wzór formularza:
Nasze dane do kontaktu:
Pracownia Meblarska Jan Ślęzak,
ul.Szkolna 43, 42-233 Wierzchowisko
NIP 9492051277,
REGON 364784577
adrese-mail: biuro@pracownia-tavola.pl
telefon: +48 519 588 336.
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęciodstąpienia od umowy)
Odstępuję od umowy z dnia*... dotyczącej*/polegającej na*.....
Imię i nazwisko, adres Klienta* …
Podpis*… (o ile wysyłane w wersji papierowej)
Data.........................................................
Po złożeniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy konsument ma obowiązek w terminie 14 dni kalendarzowych zwrócić produkt sprzedawcy. Termin 14 dni liczony jest od dnia, w którym konsument odstąpił od umowy.
Towar zwrócony musi być zapakowany w taki sposób by dotarł do sprzedającego w stanie niewskazującym na jego użytkowanie. Konsument jest odpowiedzialny wobec sprzedawcy za zmniejszenie wartości rzeczy w związku z korzystaniem z niej w nie odpowiedni sposób lub za dostarczenie uszkodzonego towaru do sprzedawcy. Przedsiębiorca ma prawo obciążyć go dodatkowymi kosztami w związku ze zmniejszeniem wartości towaru.
Sprzedawca ma obowiązek nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy zwrócić klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument. Natomiast konsument ponosi koszty odesłania produktu do sprzedającego.
Jakzgłosić reklamację?
Reklamacje możesz złożyć wypełniając odpowiedni formularz I przesyłając na e-maila biuro@pracownia-tavola.pl . Wysłanie formularza reklamacyjnego zostanie potwierdzone drogą mailową. Reklamacje rozpatrujemy w ciągu 14 dni. O wyniku postępowaniareklamacyjnego i poinformujemy Cię, wysyłając informację na adres e-mail podanyw zgłoszeniu reklamacyjnym.
Wzór formularza:
Nasze dane do kontaktu:
Pracownia Meblarska Jan Ślęzak,
e-mail: biuro@pracownia-tavola.pl,
telefonicznie: +48 519 588 336.
FORMULARZ REKLAMACJI
Dotyczy zamówienia nr: _________ z dnia ____
Dotyczy produktu: _____________ [opis produktu]
Informuję, iż zakupiony przeze mnie towar jest niezgodny z umową. Niezgodność Towaru z umową polega na:_____________
Niezgodność została stwierdzona w dniu _______________
Z uwagi na powyższe, proszę o: _____________ (wskazać roszczenie).
Imię i nazwisko, adres Klienta* …
Podpis*… (o ile wysyłane w wersji papierowej)
Data ......................*uzupełnić
Sugerujemy, aby odbieraną przesyłkę sprawdzić w obecności kuriera. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia zawartości spowodowanego niewłaściwym transportem, kurier niezwłocznie spisze odpowiedni protokół szkodowy.
Jeśli po ówczesnym porozumieniu z nami odsyłasz towar, pamiętaj o jego właściwym zapakowaniu (najlepiej w oryginalnym opakowaniu, ze wszystkimi oryginalnymi materiałami, które zabezpieczają towar przed uszkodzeniem). Pamiętaj, że ponosisz odpowiedzialność za nowe uszkodzenia (nie będące podstawą reklamacji) powstałe w trakcie transportu zwrotnego, wynikające z wadliwego spakowania przez Ciebie towaru.